tvtablån och atkins

Människan är ett flockdjur, det vet vi..
...och hon drivs av individuella "klappa mig på axeln, jag e duktig" prestationer.
Därför frestas vi alltid till att veta något nytt, innan någon annan vet det. I alla fall vara bland de första..och vi hoppas på att det blir det nästa "mustread/mustsee/musthear, så att vi kan säga - jag var först.
the "I told you so - effect"

Detta fenomen(?) får oss att sätta oss ner framför tv:n, för att se ett program som tv-bolagen lagt ner enorma pengar för att promota, för att vi ska reagera så här. För att vi vill vara först med att ha sett ett eventuellt "it" program..

Detta är inga problem, det har vi tid till (speciellt om man går på högskolan, och inga fler kommentarer om det)...Det är när programmen faktiskt tilltalar en och blir en personlig "mustsee" som problemet uppstår.
Vi lägger upp vår fritid, nästan tar oss fritid, för att passa tvtablån.. för att inte missa chansen att drömma oss bort i en lite mer perfekt värld än den vi själva lever i.

Hit-series är som atkins (ni vet det där hälsosamma alla snacka om ett tag), vi köper det inte för att det får oss att må bra, utan för att vi ska kunna berätta att vi har gjort precis som alla andra som vill vara först med en trend.
Nu kan jag verkligen inte tillkänna mig med atkinskonsumenterna på något sett, jag har inte nått den fettmatiska(?) perioden i mitt liv där man räknar mer points än i en Basket-match.
Men dock, det är roligt att leka med metaforen...eller hur!

har inget med något att göra...
...men, den grymmaste basgången hör du fyra gånger innan kl 12 pm..

Houwl - som många (alltför många) wiggers tycker om att säga...(underbart patetiskt)

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback